Isnin, 5 Ogos 2013

KITA DAN KEADILAN.

Assalam,

    

Saya terpanggil untuk menulis dari sudut pandang dan dayafaham peribadi berkaitan Sistem Keadilan, Aturan dan Perlaksanaan, Satu kajian.

 

Memetik dari penerbitan Sinar Harian Paparan pada 25hb Julai 2013.Sebagai Pengerak, kepada penulisan ini.

 

 

Mari Kita semak SISTEM KEADILAN yang digunakan pakai oleh KITA. Sudah PASTI; SANDARAN dan RUJUKAN Autoritinya pada PERLEMBAGAAN (Asasnya dari Cernaan Manusia yang Beragenda).

 

Penjajahan Minda yang KETARA telah membuahhasilkan Sistem Keadilan Jenayah dan Sivil; cedokan dan pemikiran bahawa MANUSIA itu BERKUASA, dan dengan ini telah membina dan membentuk satu arahaliran dayafikir teologi dan kepercayaan.

 

Berdasarkan kepada ASAS itulah, maka KITA dengan berbondong-bondong berusaha menekuninya dan membiak baik akan keperluannya, kepada mereka-mereka yang tidak mengetahui dan BELUM menggunakan AKAL.

 

Setelah sekian lama dengan KEGUSARAN, maka KITA memilih untuk MENAMBAHBAIK sistem yang ada dengan Pendekatan yang lebih Islamik ( kononnya bagi menjaga kepentingan Umat Islam; dengan Memperkenalkan Sistem syariah, tapi terhad kepada Perkara Nikah & Cerai, Pembahagian Harta dan Pusaka, serta JENAYAH remeh (kecil) dan terpilih).

 

Lebih MALANG lagi Sistem Syariah itu dibahagi-bahagikan mengikut rentakrasa Negeri dan dicernakan dari perlembagaan yang sama.

 

Maka berlakulah PENGASINGAN dan TIDAK KENTENTUAN.

 

Nauzubillahiminzalik.......astaghfirullah...diatas salahlaku perlakuan dgn tujuan utk mempromosikan agenda dan keadahcara yg telah dan akan disusunsulam oleh MEREKA.

 

 

Adalah Hari yang paling MALANG, dari sebuah tindaklaku yang DIBENARKAN dan DIGALAKKAN, Bilamana Sebuah sistem yang kufur MENEMPELAK dengan cara yang HINA kepada KEADILAN ISLAM.

 

Bila Hal Ehwal Islam dan Umat diputuskan oleh Mereka yang bukan Islam ( Kerana Kejahillan Ketara).

 

Ditambah PARAH, Bilamana Orang Islam sendiri memutuskan dan menyebelahi keadilan kufur, oleh MEREKA-MEREKA yang sepatutnya MESTI LEBIH ARIF dan MAHIR dari yang Bukan Islam.

 

Saya sarankan KITA dan MEREKA ( yang berkaitan dengan "KEADILAN" ), melihat dan merenung semula: Semak Surah 55 Ayat 7.

 

Dan bagi Isu yang berkaitan dengan HAQ, atau status SESAORANG MANUSIA itu sebelum MEREKA meletakkan diri mereka kepada Status KUFUR JAHIL atau KUFUR SYIRIK.Sila Semak surah 7 Ayat 172.

 

KITA, perlu JELAS pada BEBAN AMANAH dan TANGGUNGJAWAB kepada MAQASID ( Matlamat/Objektif) sesaorang manusia itu.

 

Dan Nauzubillahi min zaalik.. astagfirullah..

Berhati-hati dan Senantiasa Berwaspadalah Dalam Dunia Era Jahillihah Moden, yang penuh ditaburi Fitnah-Fitnah Besar oleh Proksi dan Tentera Dajjal Laknattullah, kerana Kembalinya IA dengan Tipuan yang tidak tertolak sebagaimana Fatamorgana.

Dan Aku Memperakui dan Bersaksi akannya.

 

Marilah Kita Beristiqfar, Sedar Diri dan Baiki Diri,

Kembalilah Membina Al-Jamaah,

Gerakkan Ar-Rayah, Kibarkan Al-Liwa dalam Jihad,

Menegakkan Khilafah,

Meluaskan Daulah Islamiyah..

Dan Sebelum Itu Bersedia dan laksanakanlah dengan Istiqomah...

Tetapkan Tauhid dalam Aqidah,

Perkukuhkan Iman seteguh Tiang Solat,

galilah Liang dalam Pencarian Nilai Taqwa.

Insyaallah dan Doa Pencerah Jiwa,

 

Waullahua'alam.

 

Assalam, Mohon Semak.

https://www.facebook.com/notes/sri-panji-mohamed-zali/kita-dan-keadilan/10151753311817250

 

0 comments: