Khamis, 15 Julai 2010

YAHUDI DIMANA?

In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

Dunia seakan-akan terkejut dengan tindakan rejim zionis terhadap Misi Bantuan Kemanusiaan GAZA.

Dunia kini mula berRetorik terhadap tindakan-tindakan tersebut, sepertimana juga kita. Begitulah Dunia Politik dengan Ragamnya, Dunia NGO's dengan Ragamnya, Dunia Pengguna juga dengan Ragamnya.Masing-masing berlumba-lumba, berusaha untuk meletakkan nama di Carta-Carta Populariti dan Ekonomi Dunia, bagi mendapatkan suntikan GAH. AGAKNYA KEMANA KESUDAHAN ITU?.

Pepatah ada menyatakan "KEJAYAAN SESEBUAH PERJUANGAN ITU IALAH, SIAPA TERLEBIH DAHULU MENGENALI MUSUHNYA"; amat-amat releven untuk DI BERI PERHATIAN dan bertindak.

Baca dan fahamilah SEJARAH DAN PERADABAN MEREKA SECARA telus dan jujur. Rujukan Catatan dan kalam yang terbaik adalah dari KALAM ALLAH s.w.t.

Ingin diperingatkan Bangsa Yahudi ada dimana-mana, begitu juga zionisme. Jangan terperanjat, kalau saya katakan bahawa ia juga senantiasa berada di kalangan dan persekitaran kita.

Kalau ditinjau dari konsep dan perjuangan zionisme ini, penyebaran dan penyerapan telah berlaku sejak dahulu lagi. Fitnah yang ditaburkan kepada Dunia, Khususnya pada Dunia Islam. Sasaran strategi yang dilemparkan amat-amat bersesuaian dengan keperluan nafsu syahwat manusia yang senantiasa mencarinya. Slogan "KEPENTINGAN DUNIA DIDAHULUKAN DARI KEPENTINGAN AKHIRAT, AKHIRAT TIDAK NAMPAK, DUNIA JELAS TERBENTANG", menjadi SLOGAN, yang dipropakan pada setiap saat dan ketika.

Bangsa Yahudi dan Zionisme amat perihatin dengan "semangat Kebangsaan mereka (Asobhiah)", dengan kata-kata ; bahawa mereka adalah bangsa pilihan dan terbaik.

Diantara prinsip-prinsip Zionisme yang telah dikenalpasti ialah:

1.jika seorang dari ahli masyarakat mereka cedera atau mati kerana mempertahankan ideologi mereka, Mereka akan segera bertindak terhadap seribu orang yang menyebabkan kecederaan dan kematian tersebut, tidak kira dari mana datangnya;

2.Jika urusan perniagaan dijalankan diantara mereka, kadar keuntungan yang diambil tidak keperin gkat memudharatkan diantara satu sama lain, tapi jika urusan tersebut dijanlankan dengan bangsa –bangsa yang tidak bersekutu dengannya. Satu amaun keuntungan yang boleh memudharatkan akan dikenakan diluar sedar.

3.Masyarakat setempat perlu dikucarkacirkan, agar penempatan semula masyarakat boleh dibuat dengan membawa masuk masyarakat mereka secara terancang.Tindakan-Tindakan bersifat perkauman perlu dijanakan dan diberikan suntikan baru pada setiap masa.

4.Bangsa-Bangsa atau Negara terpilih akan di lekakan dengan hiburan dan keseronokkan, agar bangsa tersebut mudah dijajah minda nya.kemudian sifat-safat tegar yang ada pada Yahudi tersebut akan disalurkan secara perlahan untuk dijadaikan satu budaya.

Cuba kita teliti dalam ayat-ayat dalam surah-surah Al-Quran yang membicarakan tentang sikap-sikap kufur bangsa Yahudi ini. Apakah sifat-sifat mungkar tersebut tidak ada pada kita. Saya pasti jawapan nya mampu diberikan oleh setiap orang diantara kita.

ALLAH s.w.t. telah melaknatkan bangsa Yahudi ini Selepas kehadiran Nabi Musa dan Nabi Harun, disebabkan kerna sifat ANGKUH,SOMBONG, MUNGKAR DAN KUFUR mereka keatas ALLAH s.w.t. sepertimana yang digambarkan dalam ayat-ayat dari Surah Al-Baqarah: Tak dapat saya bentangkan disini kerana almaklum Surah Baqarah adalah diantara surah yang terpanjang.

Saya berpendapat , sudah pasti Tuan/Puan mampu membaca dan memahaminya. Bangsa Yahudi dari sifat-sifat tegar tersebut,telah membawa mereka memiliki satu SIKAP yang dimurkai ALLAH sw.t. iaitu sikap menidakkan dan meminda Kitab Taurat , dan berlaku syirik kepada ALLAH semasa Nabi Musa Ke Gunung Tursina.

Cukuplah Ya! Dengan sejarah rengkas ini mengenai Bangsa Yahudi dari Al-Quran.

Apa yang ingin saya perkatakan ialah sifat-sifat yang ada pada Bangsa Yahudi tersebut, juga ada pada kebanyakkan Bangsa. Cuma yang tinggal samada "SIKAP" Yahudi tersebut diwarisi oleh kita atau tidak;bergantung kepada "TAQWA" kita pada ALLAH s.w.t.

 

AGAKnya, Apakah Jawapannya?

 

Yahudi dan Zionisme tidak akan pupus, sehingga pada suatu masa sebelum datangnya HARI KIAMAT.

Sepatutnya, Umat Islam samada secara individu organisasi, atau Negara Islam mengambil kesempatan yang diberikan oleh ALLAH ini, untuk berjihad dan SYAHID, khususnya di TANAH PALESTINE; sepertimana yang telah dijanjikan oleh ALLAH pada :

Surah AL-Imran

169. dan jangan sekali-kali Engkau menyangka orang-orang Yang terbunuh (yang gugur Syahid) pada jalan Allah itu mati, (Mereka tidak mati) bahkan mereka adalah hidup (secara istimewa) di sisi Tuhan mereka Dengan mendapat rezeki;

Saya juga ingin menyarankan kepada mereka-mereka yang seringkali cenderung untuk menunjukkan atau menguji kekuatannya, atau yang sering cenderung untuk melakukan perkara –perkara mungkar dan maksiat; agar dapat menyahut seruan ALLAH ini bagi mendapatkan ganjaran lumayan yang telah disediakannya ( Dengan syarat, mereka ini perlu beristighfar dan bersahadah terlebih dahulu, dan perlu pastikan NIAT ditanam dengan jitu,bahawa perkhidmatan ini adalah KERANA ALLAH semata-mata, bukan pada yang lain atau alas an yang lain; Insyaallah).

Terima kasih.

Thank You.

 

" HANYA ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI"

"ONLY ALLAH KNOWS"

0 comments: